Die ‘stepping stones’ in mens se lewe …


All misfortune is but a stepping stone to fortune.
— Henry David Thoreau

Ek het al baie keer hierdie ‘quote’ vir my kinders aangehaal, sonder dat ek geweet het daar is so ‘n ‘quote’. Maar ek haal hom nie so aan nie. Ek sê altyd vir hulle, alles in die lewe is slegs ‘n ‘stepping stone’ na die volgende ding.  Soos bv. toe my oudste sy eerste werk gekry het. In die begin was alles goed, maar later het hy begin kla.  Dan  het ek vir hom gesê, die werk is net ‘n ‘stepping stone’ na iets beters.  Iets om op jou CV te skryf wanneer jy na beter werk begin soek.

Ek dink mens kan dit op alles in die lewe van toepassing maak.  Ons het tog almal al geleer dat niks ooit dieselfde bly nie.  Mettertyd verander dinge, verhoudings kry ‘n nuwe dimensie soos – verlief word lief, of kwaad verander in ‘n vyand of vriendskap verander in ‘n dieper verhouding.  Die lewe is maar net so.  Niks bly dieselfde nie.  Daarom is alles bloot ‘n ‘stepping stone’ na die volgende dimensie.

Natuurlik kan jy, wanneer jy op die ‘stepping stone’ staan, besluit of jy ‘n tree op na ‘n beter dimensie gaan gee, of ‘n tree af na ‘n slegter dimensie.  Ons het almal die vermoë om te kies.  Partykeer besluit ons, ons is so tevrede met ons huidige ‘stepping stone’ dat ons nie ‘n verdere tree gaan gee nie.  Dis wanneer ons ons gemaksone gevind het.  Dis daar waar ons gemaklik met onsself is, tevrede met omstandighede en oor die algemeen is alles so na aan ‘perfek’ as wat kan kom.  Maar dan begin dinge in die lewe ons druk, dalk ‘n finansiële las, of ‘n emosionele verlies, ‘n nuwe werk, ‘n nuwe verhouding … maar ons klou halstarrig vas aan daardie gemaksone, want ons raak bang vir wat om die draai vir ons wag.  Ek self is ook maar skuldig daaraan.  Ek hou nie baie van verandering nie en verrassings – vir my – is maar op hul beste nie iets wat ek van hou nie.  Ek hou bloot net nie van goed wat my gemaksone bedreig nie.  Maar miskien moet mens hierdie dinge sien as nuwe geleenthede om dalk beter te doen – of dit nou finansieël of emosioneel is – en dit aangryp.  Partykeer moet mens net mens se oë toeknyp en daardie tree vat want miskien maak dit ‘n hele nuwe wêreld vir mens oop. ‘n Nuwe wêreld met nuwe uitdagings, nuwe vriende, nuwe werk of dalk net meer kennis sodat jy die volgende ‘stepping stone’ beter kan betree.

Ek is vandag net dankbaar dat ek wel die treë geneem het na nuwe ‘stepping stones’ wat hierdie afgelope jaar vir my uitgepak was.  Party het ongekende hartseer gebring terwyl ander weer nuwe mense in my lewe gebring het en my lewe op soveel maniere verryk het.

Ek hoop dat die nuwe jaar baie goeie en positiewe ‘stepping stones’ in ons almal se lewenspaadjie sal pak, maar as daar ‘n negatiewe ‘stepping stone’ uitgelê is, hoop ek dat die ‘stepping stones’ wat ons reeds geloop het, ons sal help om die negatiewe ‘stepping stone’ met moed en oortuiging aan te pak sodat ons vinnig kan aanbeweeg na iets beter.

6 comments on “Die ‘stepping stones’ in mens se lewe …

  1. Dankie vir die inspirerende woorde. Ons nuwe skoolhoof se van is “Stebbing” maar daar word alreeds spottenderwys van hom gepraat as stepping stones. Gewoonlik het dit ‘n wrang konnotasie maar jy het sopas ‘n nuwe dimensie aan stepping stones gegee.

    Like

Los jou mening ...

