‘n Ma is ‘n wonderlike superwese!


Jip, ek weet my kinders voel nie aldag so nie want ek kan dit totally verloor en soos ‘n Spirits verslaafde tekere gaan as hulle nie wil luister nie!  Dan kyk hulle my asof ek ge-invade is deur ‘n vreemde wese.  Maar partykeer raak mens so absoluut radeloos as hulle NET NIE WIL VERSTAAN NIE!

Maar ek wil nie vandag aangaan oor hoe my kinders my sien nie, ek wil aangaan hoe ek my Ma sien.

As tiener gaan mens deur die lewe en dink jou ma is sekerlik DIE DOMSTE mens Suid van die Saharah!  Jy bevraagteken en rebelleer en al die tyd het sy net jou eie welsyn op haar hart.

My ma het al kleintyd vir ons naaldwerk geleer.  My ouer suster met die linkerhand het baie gesukkel, maar ek was mal daaroor!  So koop my ma die allermooiste patroon vir bloesies vir ons.  Opslaankragie met valletjies, strikkies, die werke.  Dit was beautiful.  Maar my ma stel toe voor dat ek die een vir my maak sonder die valletjie bo want “Your neck is too short to wear something like this.”  Ek het toe so gemaak maar die eerste beste geleentheid wat ek gekry het, het ek sus se bloes met die valletjie gegaps vir ‘n party en ek het gedink ek lyk soooooo mooi!  Tot ‘n poephol vir my vra, “Het jy jou nek by die huis vergeet?”  Ek het toe besef my ma was reg.

Sy was ook baie erg oor ‘n bra.  Ek is nogals goed bedeeld en my sus minder.  So sus het altyd die mooi dainty stuff gekry en ek die Playtex Cross Your Heart weergawe.  Oi, dit het my dwars in die krop gesteek.  Die eerste keer wat ek my eie gekoop het, koop ek toe ook die dainty snert en dra dit vir ‘n week maar die gerondbonsery en ongemak het my gou laat terugkeer na die Playtex Cross Your Heart goedjies.  Was net soveel gemakliker.  Dankie tog vandag is daar mooi onderklere wat goed ondersteun vir die grotes onder ons.  Ons hoef nie meer punt in die wind te staan omdat dit al is wat beskikbaar is nie.

As ek vandag so na die jongmense om my kyk en sien hoe swak hulle onderklere sit, dan wonder ek hoekom ma’s nie vir hulle dogters vertel hoe ‘n bra moet sit en hoe styf die bandjies moet wees nie.  My ma het altyd gedreig dat as ons nie regop loop nie, sal sy vir ons daai ‘trek jou rug reguit kontrepsies’ kry en ons sal hulle dra tot ons natuurlik regop loop.  Vandag nog maak ek seker dat ek regop sit en loop.  My ma het ook nie geskroom om my broers se meisies onder hande te neem en hulle bra’s reg te trek nie.  As die regtrek nie gewerk het nie, het sy sommer nuwes gaan koop.  Ons het natuurlik ons oë uit ons koppe geskaam, maar vandag weet ek sy was reg.

My liewe ma het my ook permanent op ‘n dieët gesit.  Selfs vir my susters gesê die dag as sy doodgaan moet hulle my altyd herhinder dat ek ‘weight prone’ is – asof ek dit nie weet nie – maar ja, sy’t my gered van erge oorgewig.  Sy’t nooit heeltemal geslaag nie want ek bly maar goed aangepleister maar nie in so ‘n mate dat ek grotesk lyk nie.

Ek weet vandag dat sy omgegee het.  Meer as wat enige ander mens ooit vir my sou omgee.  Die klein goedjies wat my geirriteer het en gedryf het om haar te ‘defy’ om elke hoek en draai, was haar manier om vir my te wys dat sy my liefhet.  Sy het geweet hoe mense na jou kyk – en hulle kyk en hulle oordeel – en sy wou dit my spaar.  Vandag is ek dankbaar want as ek vir my onderklere gaan koop, dan koop ek wat my liggaam pas, nie die goed wat mooi en sexy is nie.  Ek koop bloesies wat lengte aan my nek gee.  Koop broeke wat my bene langer laat lyk en gemaklike skoene wat my nie ‘bunions’ sal gee nie.  Ek dieët elke tweede week want dis my enigste behoud.  Ek behandel mense soos ek wil hê hulle moet my behandel, want my ma het dit vir my geleer.  Sy’t my geleer dat harde werk mens van depressie en kwaad genees.  Sy’t my geleer dat mense se gevoelens belangrik is en bowenal dat mens altyd ander mense moet konsidereer.

Jammer ek het dit nie geweet toe ek ‘n tiener was nie.

By pienkpantoffels Posted in Die lewe

2 comments on “‘n Ma is ‘n wonderlike superwese!

  1. Dit klink darem of jy genoeg tyd gehad het om as ‘grootmens’ met jou ma te kon leef. Dis nie altyd almal beskore nie. En ek is so dankbaar, dit klink of jou meisiekind ook so grootmaakma gekry het. Nou vir jou seuns se girls, trek reg hulle bra’s! Dra hulle bra’s?

    Like

Los jou mening ...

